«Kui sa korralikult teha ei oska, siis ära parem teegi,» õiendab Tähenärija.
«Jälle sa tegid vea, käpard! Mitte midagi sa ei oska,» käratab Kohtunik.
«Oh ma vaeseke, keegi ei aita mind,» ulub Ohver.
Tuleb tuttav ette, eks? Kes siis selliseid vastikuid tüüpe kohanud poleks! Kuid teisi pole mõtet süüdistada, see ei aita. Need on sabotöörid meie endi sees, kes keeravad kihva suurema osa meie häid kavatsusi.
Ettevaatust – see lugu võib radikaalselt parandada su elu ja suhteid.
Miks nii palju häid plaane hukka läheb? Miks vaid 20 protsenti inimesi õnnestub, aga lõviosa läbi kukub? Inimesel võivad olla imelised anded, kuhjaga tarkust, elukogemust ja läbilöömisvõimet igal võimalikul skaalal. Aga ta ei jõua kahjuks kuhugi. Vähemalt mitte sinna, kuhu ta jõuda võiks. Sest ta ise paneb enesele jala ette ilma, et sellest arugi saaks.
Saa tuttavaks: siin on kümme sabotööri meie endi peas, kes kõik kihva keeravad. Seda põnevat ja teaduspõhist vaadet tutvustab koolitaja ja coach Raido Rõivas.
«Ma olen elupõline inimese uurija,» ütleb Raido enda tutvustuseks. «Mind huvitab, kuidas leida lahendusi, kuidas olla õnnelik. See algas sellest, kui ma nägin oma vanemaid õnnetutena. Nad ei osanud omavahel suhelda ega ennast juhtida. Ja siis ma avastasin, et vahepeal nad ikkagi said sellega hakkama. Kuidas? Sealt sai alguse minu motiiv aidata oma vanemaid õnnelikumaks teha.» Raido oli vaid 6–7-aastane poiss, kui ta sellise suure vastutuse oma õlule võttis, ning see tee viis loogilise jätkuna välja koolitaja tööni, mida ta teeb täna.
Sisemiste sabotööride meetod on paljudest tööriistadest, mida Raido tänaseni on rakendanud, üks tõhusamaid ja elumuutvamaid. «Need on ellujäämise taktikad, mille endale lapsepõlves loome.» Kuid häda on selles, et kui me tegeleme ellujäämisega, siis saab meie ajust meie vaenlane. «Siis me ei kasuta arengurežiimi, ei leia lahendusi ega näe võimalusi. Ellujäämisrežiimil aktiveeruvad sabotöörid, oleme kriisis. Oleme rünnakus, kaitses või tardumises. Tark aju ei tööta! Meie aju ei saa samal ajal olla ellujäämisrežiimis ja arengurežiimis.»