HEA ELU TEEJUHT Kuidas kaitsta lapsi kahjulike reklaamide eest?

Kaks kolmandikku toidu- ja joogireklaamidest, mida lapsed näevad, on neile kahjulikud.
Kaks kolmandikku toidu- ja joogireklaamidest, mida lapsed näevad, on neile kahjulikud. Foto: Shutterstock

Dressipluus on dressipluus: kaks varrukat, kapuuts, kõhu peal tasku. Ma pidin selle leidma! Muidugi olid kõik poed täpselt selliseid täis, aga mul oli lapselapse sünnipäevaks vaja teatud kindlat, mille seljale on maalitud see üks, ainus ja õige kaubamärk. Ja see maksis kolm korda rohkem kui «tavaline» dressipluus.

Hiljuti avaldas Tartu Ülikool uuringu, millest selgus, et kaks kolmandikku toidu- ja joogireklaamidest, mida lapsed näevad, on neile kahjulikud. Uuriti millegipärast ainult telereklaame, kuigi suurem osa kaubanduslikke teadaandeid jõuab lasteni ju telefoni vahendusel. Tarbimissoovitused voogavad meieni ka raadiost, välimeediast, filmidest, paberväljaannetest, äppidest jne.

Kui möödunud sajandi 70ndatel võis inimene päevas kokku puutuda 500 reklaamiga, siis praeguseks on see arv kümnekordistunud. On arvutatud, et lapsed näevad aastas keskmiselt 20 000 30-sekundilist reklaami, täiskasvanud aga keskmiselt kaks miljonit reklaami aastas. Reklaamivabalt pole tänapäeval võimalik elada ühelgi inimesel, kel silmad-kõrvad korras, sõltumata vanusest.

Teised ajakirjad

Tagasi üles