Saada vihje

SINNA JA TAGASI Ajamasin annab magusvalusat vilet (1)

Mustvees oli kunagi raudtee, sellest annab tunnistust endine jaamahoone.
Mustvees oli kunagi raudtee, sellest annab tunnistust endine jaamahoone. Foto: Wikimedia Commons

Hiljuti praamiga Hiiumaal käies jäid sadamahoones silma sinna sisekujundus­elemendina riputatud vanad sõiduplaanid. Oli huvitav vaadata, et 1937. aastal võis Tallinnast suvel reisida eri aurikutega Rohukülla, Kärdlasse, Kuressaarde, Kuivastusse, Virtsu, Orissaarde ja koguni Riiga.

Suurel kiirusel ja hulgakaupa niimoodi inimesi küll ei liigutatud, näiteks väljus laev nimega Eestimaa Riiast teisipäeviti kell 20 ja saabus pärast arvukaid vahepeatusi Tallinna neljapäeva hommikul kell 10.30, kuid küllap osati ka siis kõrgelt hinnata laevasõidu muid mõnusid, näiteks laeva «mugavaid kajuteid ja head einelauda». Kellel kiirem, oli võimalik võita paar tundi, hüpates kell 4.35 Virtsus rongile ja jõudes pealinna juba kella kaheksaks hommikul.

Virtsu rong? Sarnaselt paljude ajalooliste rongiliinidega on see muidugi juba ammu pilvedepoos – seal, kus kunagine rongisõiduvõimalus Mustveesse või Mõisakülla, kuid ka Haapsallu ja praeguse seisuga Pärnussegi. Kui vaadata Hollandi, Taani või Belgia kapillaaridena tihedat riigisisest raudteevõrku, siis tundub miski meie kaardil justkui valesti.

Kommentaarid (1)

Teised ajakirjad

Tagasi üles