Skip to footer
Saada vihje
Tellijale

FOTOD Eurovisiooni moetrill ja -trall muutub iga aastaga aina ühtlasemaks trendimassiks (2)

Suundumused moelaval tulevad ja lähevad, kuid Eurovisiooni lauluvõ​istluse trill ja trall näib astuvat mööda oma tavapärast teed. Natuke sära, veidi silmapaistvat värvivalikut ja mõni seksikas kostüüm, kuid ei midagi uut ega erakordset. 

Värvikirev Eurovisiooni lauluvõistlus on selleks korraks lõppenud, tänavune võitja on kroonitud ja peagi on kõik hirmkalli hinnaga broneeritud Baseli hotellitoad fännidest tühjad. 

Ning kui pole kahtlustki, et Eurovisiooni fännide jaoks oli tänavune lauluvõistlus sama tore kui eelmine, siis moefännide jaoks pakkus Baselis toimunud võistlus seekord rohkem pettumust kui rõõmu. 

Vogue Scandinavia autor Sophie Axon kirjutas möödunud aasta lauluvõistluse eel, et mood mängib Eurovisioonil järjest suuremat rolli ja parimate kostüümide taga on rohkem kui alguses silma jääb. «Eurovisiooni laulud katavad peaaegu kõiki žanre ja teemasid, alates armastusest, rahust ja enesetugevdusest kuni juustukoogini. Samamoodi on ka moe esindatus mitmekesine ja vaheldusrikas – tähelepanu äratamiseks ei pea riietus alati olema ekstravagantne,» kirjutas Axon toona.

Ta lisas: «Sest just seda Eurovisioon ongi: lava muusikale ja moerevolutsioonidele ning võimalus luua ühendus ühest piirist teiseni.»

Axoni optimism moe rolli suhtes Eurovisioonil on imetlusväärne ning kindlasti ei saa mööda vaadata sellest, et paljude lavakostüümide taga on palju sümboolikat ja tähendusi.

Kasvõi meie enda Tommy Cashi lavakostüüm, olgugi et esmapilgul liialt lihtne ja tagasihoidlik tunduv, kannab endas sügavamat tähendust. Mitmel pool ühismeedias on toodud võrdlusi Tommy Cashi ja Donald Trumpi vahel, ESC Norway Youtube'i kanal arutas sel teemal 25-minutilises videos. Võrdluseks tuuakse Cashi satiiri eesmärgil valitud tumesinine ülikond ja pikk punane lips, mida Trump tihti kannab. 

Kuid tavavaatajale võivad sellised sügavamõttelised sümbolid märkamatuks jääda, eriti kui lavakostüümide tähendusest pikemalt ei räägita. Nõnda jääb mulje, et Eurovisiooni lavale on sattunud hulgaliselt trende, mille vahelt on raske silma paista. 

Näiteks jäi esimesest poolfinaalist juba mulje, et tänavuste võistlejate lemmikvärvid on punane, must ja valge. Austraalia moejuutuuber Amy nentis oma videos: «Need värvid paistavad kindlasti silma kui väga levinud elemendid, mida paljud lauljad oma lavakostüümides kasutavad.»

Eelkõige paistis juba esimesest poolfinaalist silma punane, mis on viimastel aastatel ka moelavadel üha populaarsemaks muutunud. Seda trendi võis märgata ka teises poolfinaalis, mis muutis finaaliõhtu ühtlaseks värvikolmikuks. 

Moevalikutega paistab lisaks populaarsetele värvidele silma ka kindel eeskuju, mille on paljud saanud 70ndatest ja 90ndatest. Diskoelemendid ja alt laienevad püksid iseloomustavad tänavust lauluvõistlust hästi. Kuid pükste laienevus oli pea ainus erand, mille kaudu seda sorti üle võlli keeratud elemendid kasutusse sattusid. 

Võrreldes varasemate aastatega olid lavakostüümid silueti mõttes tagasihoidlikumad ja kadunud olid suured puhvis õlad ning laiad kleidid. Mõningad erandid välja arvatud, nagu Iisraeli esindaja Yuval Raphael, kelle pükskostüümile lisasid elevust suured käised. Ja muidugi ei tohi unustada Itaalia esindajat Lucio Corsit, kelle jakk just kõrgele ulatuvate õlgadega silma paistis. 

Soome eurolaulja Erika Vikman 2. poolfinaalis.

Laval oli näha ka palju trikoo- ja bodysuiti elemente, mis on muutunud justkui popstaaride kohustuslikuks esitusriietuseks. Sabrina Carpenter, Taylor Swift, Beyoncé ja Katy Perry on vaid üksikud nimed, mis sellise lavakostüümi puhul pähe tulevad. Ja nii saab öelda ka Soome eurolaulja Erika Vikmani, Taani lauljatari Sissali, Malta esindaja Miriana Conte ja Hispaania lauljatari Melody kohta.

Pole kahtlustki, et seda sorti riietus annab esinejale rohkem vabadust, ning liikumist silmas pidades valis Poola lauljatar Justyna Steczkowska endale tumeroheline bodysuit​i, milles ta vabamalt esineda sai. 

Lätit esindanud Tautumeitas kandis samuti liibuvat bodysuit​i, kuid nende kostüüme iseloomustasid looklevad juuksed. Iseenesest pilkupüüdev ja huvitav moevalik, kui Julia Fox ei oleks sarnast juustekleiti Vanity Fairi Oscarite järelpeol kandnud ning sellega palju kära tekitanud.

Lätit esindanud Tautumeitas 2. poolfinaalis.

Samas, müts maha lätlaste ees, sest lavakostüümi mõttes oli nende valik vähemalt silmapaistev ning huvitav.

Küllap prooviti sarnast huvitavat valikut teha ka õhtujuhtide riietuse puhul, kuid iga valik nii hästi ei õnnestunud. Teises poolfinaalis kandis õhtujuht Hazel Brugger sädelevat kleiti, mis pälvis lauluvõistluse fännidelt üpris palju kriitikat, vahendab Mirror

«Temu leidis järjekordse ohvri?» küsis keegi, kes viitas Hiina päritolu veebipoele, kust saab tellida väga soodsa hinnaga erisuguseid tooteid, mille kvaliteet jätab tihti soovida.

Moenalju Eurovisiooni kohta leiab ühismeediast päris mitu ning siin on vaid mõned võrdlused, mis lauluvõistluse fännid Xis tegid. 

Kommentaarid (2)

Märksõnad

Teised ajakirjad

Tagasi üles