Kuidas saab klassikaline tubli tüdruk hakkama kooli juhtimisega? Kuidas on muutunud noorte inimeste vaated ja loomus? Tallinna kesklinna põhikooli direktor Ulla Kamp oskab vastata. See särav noor naine on haridusvaldkonda panustanud aastast 2005 ja teeb seda uskumatu kire ja põlemisega!
Milline õppija te ise olite?
Olin enamasti selline klassikaline tubli tüdruk. Tegin asjad ära, vastasin, pingutasin. Loomulikult oli ka aegu, kui otsisin ennast ja liikusin võib olla mitte kõige paremas seltskonnas. Ühel hetkel mõistsin, kes on mu päris sõbrad, ja sain ree peale tagasi. Minu koolis mõisteti, et inimesed võivad vahepeal sattuda keerulistesse olukordadesse, aga see ei muuda nende väärtust või varasemaid saavutusi tühisteks.
Millised on teie mälestused oma kooli direktorist?
Eks ma teadsin, et ta on tähtis. See tähtis inimene, kes peab kõnesid üritusel. Neid kõnesid pidi kindlasti kuulama. Ja kelle juurde võid suurte jamadega sattuda. Seda ei tahtnud keegi. Ega jah, ma väga ei mõelnud, mida ja miks ta teeb.
Olete varem tegelenud koolijuhtimise kvaliteedi parandamisega. Mis parandamist vajas?
Koolijuhtimisse on vaja tuua kaasaegseid juhtimisvõtteid. Koolijuht ei ole vaid operatiivne juht, kes hoiab kooli igapäevases töös, vaid panustab oma meeskonda, inspireerib ja loob visiooni, kuhu koos liikuda. Oluline on see, et õpetaja tunneks toetust. Peame mõistma, et need on inimesed, kes õpilastele haridust annavad, nendes inimestes on väärtus. Õpetaja peab tundma meeskonna toetust, ta peab teadma, et oma muredest on võimalik rääkida.
Alates 2023. aasta augustist olete koolijuht, mil moel varasem kogemuste pagas seda tööd teha aitab?
Sain aru, et ma ei targutanud niisama, vaid seda kõike on päriselt võimalik praktikasse rakendada! Näiteks püüan oma töötajatega pidevas kontaktis olla. Loon ruumi aruteludeks ja julgustan neid murede ja rõõmude korral enda poole pöörduma. See on väga oluline, et õpetajatel oleks tugi olemas.